נחנכה אנדרטה לזכרו של אלי קיי הי"ד: "רוחו נמצאת כאן"

בנצי לייזרוביץ No Comments on נחנכה אנדרטה לזכרו של אלי קיי הי"ד: "רוחו נמצאת כאן"

אנדרטה נחנכה במקום פיגוע הירי ברחוב השלשלת בירושלים בו נרצח הקדו' אלי קיי הי"ד. הטקס התקיים במעמד רב הכותל והמקומות הקדושים, הרב שמואל רבינוביץ', משפחתו של אליהו (אלי) דוד קיי הי"ד , אלי פולק מנכ"ל איחוד הצלה, סגנית ראש העיר וחברי מועצה

צילום: אסי אפרתי
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ראש העיר ירושלים, משה ליאון, הסיר היום (ראשון) את הלוט מעל לוח ההנצחה לזכרו של אליהו (אלי) דוד קיי הי"ד, שנרצח ברחוב השלשלת הרובע היהודי.

הטקס התקיים במעמד רב הכותל והמקומות הקדושים, הרב שמואל רבינוביץ', משפחתו של אליהו (אלי) דוד קיי הי"ד , אלי פולק מנכ"ל איחוד הצלה, סגנית ראש העיר וחברי מועצה.

צילום: אסי אפרתי

אסי אפרתי

אליהו עלה לבדו לארץ מדרום אפריקה ולמד כשנתיים בישיבת "תומכי תמימים" בקריית גת, מאוחר יותר התגייס לצה"ל ושירת כלוחם בחטיבת הצנחנים בגדוד 202. עם שחרורו, היה פעיל בארגון "השומר החדש" ובשלושת החודשים האחרונים לפני הירצחו עבד כמדריך הסברה בקרן למורשת הכותל.

אליהו נרצח כשהיה בדרכו לעבודה בכותל נרצח בידי מחבל חמוש לפני כשנה, בי"ז בכסלו תשפ"ב והוא רק בן 25. חבריו העידו עליו כי היה עלם חמודות, האיר פנים לכולם, והיה אדם חרוץ, מסור ונאמן.

ארגון איחוד הצלה היו הראשונים שהגיעו לזירה והיום הם קיבלו תרומה אנונימית של "אופנועלנס", שישמש להצלת חיים בעיר העתיקה ונתרם לעילוי נשמתו של אליהו קיי ז"ל.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "היום מלאה שנה להירצחו של בחור צעיר ורחב לב. אנו עומדים כאן, יחד עם משפחתו, חברים ומוקירי זכרו, בסמיכות למקום בו נרצח בידי בני עוולה, כדי להסיר את הלוט מעל לוח ההנצחה לזכרו. עצוב ומצער שחיים כל כך צעירים נגדעו באבחה אחת, רק בגלל היותו יהודי וציוני שבחר לעלות לישראל. נער צעיר וחדור מטרה, נער שארץ ישראל הייתה בנפשו, נער שהתגייס ליחידה קרבית וראה בשירות עבודת קודש, שאותה ביצע במסירות ובנאמנות לעם ולמדינה. אליהו דוד, זכרך יהיה לעד ואבני ירושלים עליהן נחרט שמך, יהיו גם הן עדות לך".

רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים הרה"ג שמואל רבינוביץ שליט"א: "מול עיני כולנו ממשיך לרחף חיוכו הטוב של הבחור הצעיר ונעים ההליכות. כמה התאים לו השם 'אליהו'. על שם אליהו מלאך הברית. אליהו המשיב לב אבות על בנים ולב בנים על אבותם. אליהו המקדש את השם בחייו ובעלייתו בסערה השמיימה. מנהג ישראל הוא לומר "המקום ינחם אתכם בין שאר אבלי ציון וירושלים ולא תוסיפו לדאבה עוד". כל אֵבֶל פרטי הוא אֵבֶל של ציון וירושלים. אבל מנהג ישראל הוא גם לומר "בבניין ירושלים תנוחמו"- אליהו לא נמצא איתנו היום, אבל הרוח הגדולה שלו ממשיכה איתנו. ירושלים הולכת ונבנית. כל מה שאליהו ביקש לעשות בחייו – ממשיך בתנופה אדירה, ובכל מקום אפשר ממש לראות את אליהו עומד ומחייך – שאי סביב עינייך וראי, כולם נקבצו באו לך. בעוד מספר ימים נדליק את נרות החנוכה, סמל הגבורה היהודית, גבורת המכבים, ותזכורת שמעט מן האור דוחה מעט מן החושך. תהי נשמתו של אליהו צרורה בצרור החיים".

צילום: אסי אפרתי

אסי אפרתי

סגנית ראש העיר, חגית משה: "לעמוד בלב העיר העתיקה בירושלים לצד משפחתו וחבריו ולשמוע את ההד משירת 'אני מאמין' בסימטאות ירושלים העתיקה השאירה בי צמרמורת ומלאה את ליבי בגאווה לראות איך עם ישראל יודע להוקיר את מי שנפלו על קדושת הארץ ולדאוג כי זכרו של כל הרוג מלכות כמו אלי יזכה לזיכרון לעולמי עולמים".

אלי פולק מנכ"ל, איחוד הצלה: "באיחוד הצלה בירושלים פועלים כ-800 מתנדבים מכלל המגזרים והעדות, אשר נותנים מענה רפואי ראשוני בכל מקרה חירום, גם בפיגוע הנורא לפני שנה. בעינינו הדרך הטובה ביותר להנציח את זכרו של אליהו הי"ד זה אופנוע אמבולנס אשר ייתן מענה רפואי ראשוני ברחבי העיר בהתנדבות מלאה.

האופנוע נמסר היום מיד לאחר הטקס למתנדב היקר יוני בן שימול תושב העיר העתיקה שהיה הראשון לטפל בפיגוע לפני שנה והיום סגר מעגל כאשר הוא יהיה זה שיקבל את האופנוע וימשיך להציל חיים לזכרו של אלי".



0 תגובות